RSS

Lunch Time

28 May

Makanlah apapun asalkan halal

Lunch time!!!

Kalau ye pun, tok sahlah tunjuk tengah lunch ape
.
Bukan ye apa. Kita mungkin makan sedap atau masak sedap. Lepas tu post kat FB bagi orang tengok.

Tapi kita pernah fikir tak, mungkin ada yang sedang baca status kita ni, mereka yang tidak berkemampuan untuk makan sebagaimana menu yang kita makan.

Atau mungkin ada si suami/apah/anak dan lain-lain (ape-ape jelah) yang tengok, kemudian membandingkan dengan masakan isterinya/emaknya/neneknya/kakaknya/kawannya (dan lain-lain).

Akhirnya mungkin akan jadi begini;

“Yelah, dia ada duit, bolehlah dia makan sedap-sedap. PTPTN pun dah kering. Maggi pun belum tentu dapat makan”

atau..

“Yelah isteri dia pandai masak. Isteri aku.. emmm”

atau..

“Anak orang kaya bolehlah makan sedap-sedap. Aku anak orang miskin. Nak makan ayam pun belum tentu dapat. Ayam bila besar je jual. Bukan setakan ayam, telur ayam pun tak merasa. Semuanya dijual… Tambah pendapatan…”

atau..

“Tak nak bagi aku sikit rasa. Kat mana nak cari. Tanyalah kat comment FB”.

atau..

Rekalah ayat sendiri..
Apapun, pernahkah anda berfikir.

Rasa syukur tu perlu.
Tapi adakalanya perlu disembunyikan.
“Betul. Tak tipu”.

Emm..
Bukan ke kalau bau yang kita masak tu, bila orang lain bau, kita kena bagi masakan tu… entah tak tahu. Serious tak tahu!!

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on May 28, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: